Deze activiteit is ideaal voor rust, concentratie en zelfbeheersing van de kinderen.
Schrijf nu inGeorganiseerd door
Duurtijd
Locatie
Geschikt voor
Beschikbaarheid
Prijs
Wat leren de leerlingen?
1.6 De kleuters kunnen met een eenvoudig bewegingsantwoord snel reageren op auditieve, visuele en tactiele signalen.
1.16 de kleuters kunnen komen tot rustervaringen.
1.21 de kleuters passen de eigen beweging aan aan de snelheid en het tempo van bewegende objecten, of aan de tijdsduur van auditieve signalen.
1.39 de kleuters kunnen gerichte aandacht opbrengen voor verschillende sensorische prikkels en deze rustig laten inwerken.
3.4 de kleuters tonen een rustige aanwezigheid in het eigen lichaam, voelen de eigen grenzen en tonen een vertrouwdheid met de eigenheid van het lichaam.
Hoe is de inhoud aangepast aan de leefwereld van de kleuters?
De activiteiten zijn eenvoudig en kan elke kleuter tot een goed eind brengen.
Er wordt gewerkt met ademhaling, auditieve singalen en de expressie van het kind, iets wat iedereen kan.
Hoe zorg je ervoor dat je op niveau van de doelgroep werkt?
- Werken met materialen die ze kennen
- Duidelijke taal
- Auditieve signalen ondersteuning
- Eenvoudige bewegingen
De kleuters reageren op zintuiglijke signalen en passen hun bewegingen aan aan tijd en ruimte. Ze werken op hun ademhaling, ze doen oefeningen met een magische belletje, we spreken hun verbeelding en fantasie aan, etc.. Ze oefenen op de controle van hun energie, gedachten en emoties en komen tot rust.