Een dynamische workshop waarin je klas de grillige schrijfprocessen van auteurs onderzoekt en aan de slag gaat met obstakels op hun pad.
Schrijf nu inGeorganiseerd door
Duurtijd
Locatie
Geschikt voor
Beschikbaarheid
Prijs
In deze activerende workshop verkennen leerlingen de literaire wereld van feedbackrondes, networking en schrijfretraites, recensies en publicaties, maar bovenal van mensen: één voor één met twijfels en angsten. In team proberen ze 5 fictieve auteurs langs blokkades te coachen op hun pad naar succes. Maar hoe hef je die blokkades op? Daarvoor halen de leerlingen inspiratie bij de vele oude en recente auteurs uit het rijke archief van het Letterenhuis. Met die inzichten proberen ze ook hun eigen blokkades op te sporen.
Leerlingen leren oa.:
- dat maakprocessen grillig zijn en veerkracht nodig is om telkens te herbeginnen.
- om hindernissen te ontleden en te zoeken naar inspiratie in literatuur.
- oplossingsgericht te werken in teamverband.
- te reflecteren over wat hen zelf blokkeert.
fase 1: opstart rond motivatie.
fase 2: in groepjes onderzoeken jongeren grillige schrijfprocessen: ze coachen een fictieve auteur langs obstakels en halen daarbij inspiratie bij oude en recente makers.
fase 3: jongeren reflecteren over hun eigen blokkades: wat houdt me tegen om mijn eigen verhaal te maken?